Elgondolkodtál már azon egy-egy cég miért pont azokat a színeket használja, amelyeket? És arra, hogy milyen érzéseket vált ki belőled ugyanaz a márka?
Sok esetben nem feltétlen tudatos egy-egy választás, de a jó márkaépítés fontos része az arculati színválasztás. Vedd figyelembe Te is!
A színek befolyásoló és hangulatteremtő hatással bírnak. Segítségükkel már az első pillanatban információkat közvetítesz a fogyasztók felé anélkül, hogy közvetlen kontaktusba lépnél velük, vagy bármit mondanod kellene nekik – az érzékekre hatunk.
Emellett, nagymértékben hozzájárul a márkaismertség kiépítéséhez, bevésődéséhez is, hiszen, ha mindig azonos árnyalatokat használsz, akkor könnyebb azonosítani, hogy adott megjelenés kihez tartozik.
Hogyan válaszd ki a megfelelő színeket?
Biztosan hallottatok már a színelméletről és a színkörről, ami megkönnyíti a színválasztás procedúráját. Gondolok itt arra, hogy a színkörben az egymással szemben lévő színek vagy éppen az egymástól egyenlő távolságra lévők milyen kellemes hatást nyújtanak a szemnek. Nos ez mind igaz, de nem feltétlen szeret mindenki egy színkörrel babrálni. Szerencsére már erre is vannak jobbnál-jobb oldalak, amik megkönnyítik a döntést.
Az egyik személyes kedvencem a ColorHunt oldala, ahol a lehető legátláthatóbban vannak tálalva a harmonikus színkapcsolatok, emellett külön kategóriákra is rá lehet keresni.
Mindenképpen érdemes körülnézni az oldalon, hátha segít elindítani egy folyamatot 😉
Emellett elengedhetetlen, hogy meghatározd az alapvető céljaidat, értékeidet:
- Komoly vagy inkább lazább a márkád?
- A luxus vagy inkább a megfizethetőség dominál?
- Milyen érzéseket kelthet a (potenciális) vásárlóidban?
- Milyen érzetet szeretnél kelteni a márkáddal?
- És mindemellett, mi áll hozzád közel?
Ezután vizsgáld meg a konkurencia színeit is…fontos, hogy kitűnj közülük. Ha azonos színeket használsz, hol marad az egyediség? De a szín, a formavilág, a betűtípus, illetve ezek kombinációja= arculat végtelen lehetőségeket rejt magában. Élj vele!
Amennyiben szeretnéd márkádat felfrissíteni, netalántán az alkotás szakaszában vagy, fordulj hozzánk bizalommal.
Kérdések esetén állunk rendelkezésedre e-mailben, Messenger üzenetben, vagy akár telefonon is. Keress minket bátran, lépj a megvalósítás útjára!