Ebben a blogcikkünkben azt a kérdés járjuk körül, hogy mikor és hogyan érdemes együtt dolgozni egy marketinges csapattal. Szokásomhoz híven, saját tapasztalataimból merítek, jelenlegi anyagunkban is.
Néhány évvel ezelőtt, az online marketing térnyerésének kezdetén, az online marketinges szakember fogalma még azt takarta, aki mind elméletében átfogóan, mind az operatív megvalósítás szintjén is megoldást tudott kínálni az egyes megrendelőnek.
A nagyobb cégek saját alkalmazottként foglalkoztattak szakembereket, a kisebb vállalkozások egy-egy külsős szakemberrel oldották meg a helyzetet, akik több helyre is bedolgoztak – én is így indultam anno 7 éve, miután felálltam a multis marketing vezetői székből.
Ügynökségekkel szinte kizárólag a nagyvállalatok dolgoztak, hisz egyrészt a konkrét feladatokat tekintve nekik volt releváns, másrészt ők tudták megfizetni.
Az elmúlt két évben azonban odáig fajult a helyzet, akarom mondani a digitális fejlődés, hogy az online marketing eszközrendszere olyan szélessé vált, hogy az egy személyben, operatív szinten egészen biztosan nem kezelhető jól. Sok jó szakember van a piacon, akik értenek akár egyszerre több rendszerhez is, de az összeshez biztosan nem. Ezért aki azt mondja ő mindent meg tud neked oldani és neked semmi dolgod nem lesz, az minimum legyen gyanús!
Egy személyben legjobb esetben is csak részfeladatok oldhatók meg, amennyiben van olyan belső szakmai vezetés, aki értően tud feladatot delegálni.
A teljesség igénye nélkül, egy prosperáló cégnek ma az alábbi platformokon szükséges megfelelően jelen lenni:
Online jelenlét megteremtése:
- Weboldal
- Blog
- SM csatornák kialakítása
SM kommunikáció – a célcsoportod szerint válassz platformot/platformokat.
- Tiktok
- Youtube
- Saját hírlevél
Legnépszerűbb hirdetési rendszerek használata:
- Social media hirdetéskezelő (FB+ insta)
- Google ads account kezelés
Analitikai rendszerek:
- FB Meta analitikai eszközök – SM csatornák működési statisztikáinak figyelésére, értelmezésére.
- Google Analytics – a weboldalunkra látogatók viselkedési szokásainak mérésére.
Mindezen felül, állandó tartalomgyártási kényszerben is vagyunk!
- Mert az összes fenti felületre tartalom szükséges. Méghozzá a megfelelő formátumokban. Ezen belül is egyértelműen a videós tartalmaké a jövő: lásd. Tiktok, Insta reels térnyerése, Youtube
Na kérem..ezt önmagában leírni is hosszú volt, nemhoyg működtetni 🙂 De ne ijedjünk meg, kis gyakorlással elsajátítható a nagy része.
3 dolog azonban véleményem szerint elengedhetetlen: ÍGY ÉRDEMES NEKIÁLLNI:
- Fontos látni és megérteni az összefüggéseket. Azért, hogy tudd a Te cégednek mire van szüksége (és leginkább mire nem).
- Ehhez szükséges egy stratégiai partner/marketing stratéga bevonása, aki szakmai mentorként áll a vállalkozás mellett – legalább a rendszer felépüléséig.
- Idő szükséges a rendszer működtetéshez – nem is kevés!
Itt van az a pont, amikor adott cég részéről eldöntendő a kérdés: én szeretném csinálni a saját cégem marketingjét vagy nincs rá elég időm és együtt dolgozom egy marketinges csapattal, ahol megvannak a különböző feladatokra a specialisták. Inklusive webes, grafikus, hirdetéskezelő, szövegíró, stratéga, kommunikátor stb….
A kulcsszavak: a hosszú távon és az együtt.
A marketing közös munka. Sok múlik (minden) az információ áramlás gyorsaságán és milyenségén.
Itt csatolok vissza az előző három ponthoz: a cégen belül szükséges egy olyan ember, aki érti az összefüggéseket, ismeri a célkitűzéseket és értően koordinálja a marketinges csapatot.
Ennek hiányában nem várható siker.
A válasz itt keresendő az eredeti kérdésre, hogy érdemes-e az online marketing rendszer felépítéséhez külsős szakembert bevonni.
- A rendszer felépítésében mindenképp, mert rengeteg idő=pénz spórolható általa.
A működtetés pedig leginkább a rendelkezésre álló idő (és motiváció) függvénye, hogy valaki beletanul, időt szán rá és maga oldja meg hosszú távon, vagy igénybe vesz külsős tanácsadókat, specialistákat.
A választás szabad 🙂 egy a lényeg: élvezd ha Te csinálod, akkor lesz jó a reklám, mert benne lesz a Te saját szíved- lelked.
Ha úgy érzed szükséged van mentori, vagy operatív támogatásra, fordulj hozzánk bizalommal:
Jelentkezésed, kérdésed várjuk emailben, az alábbi címre: info@priorpr.hu