Ebben a blog bejegyzésben megmutatunk neked három egyszerű módszert, melyek segítségével növelheted az Instagram eléréseid számát. Megmutatjuk azokat a hashtag-eket (#) és kulcsszavakat, melyeket a célközönséged használ. Illetve azt is megmutatjuk, hogy hogyan optimalizáld a profilodat és a tartalmadat, hogy a közönséged valóban érdekesnek találja a vállalkozásodat ahhoz, hogy felvegye veled a kapcsolatot.
Az Instagram keresés különbözik a megszokott internetes kereséstől
Ha már használod egy ideje az Instagram keresőt, akkor valószínűleg már benned is megfogalmazódott ez a mondat: “Ó, de utálom ezt az egészet.” 🙂 Ne aggódj, nem vagy egyedül ezzel az érzéssel. Hisz megvan az a különlegesen idegesítő tulajdonsága, hogy félreérti, hogy mit is keresel valójában.
De ezek az idegesítő dolgok valójában tudatos funkciók az Instagram keresőben. Nem úgy tervezték, hogy úgy működjön, mint egy normál keresőmotor. Az Instagram kereső célja, hogy a felszínre hozzon tartalmat. Tehát jobb, ha megértjük hogyan is működik valójában. Első lépésként vizsgáljuk meg az alapvető eltéréseket a két keresőmotor között.
Egy hétköznapi keresőmotor:
- lehetővé teszi számodra, hogy kifejezésekre és mondatrészekre keress rá, ahelyett, hogy kifejezett szavakra vagy hashtag-ekre keresnél
- lehetővé tesz, hogy több dologra is rákeress egy keresésen belül. Például, amikor 10 km-es körzetben keresel mozit, ahol játszanak egy megadott filmet.
- megmutatja a kereséshez tartozó forrást
- felismeri a helyesírási hibákat
Ehhez képest az Instagram keresőmotorja így működik:
- csak megadott szavakra vagy hashtag-ekre kereshetsz rá
- egyszerre csak egy dologra tudsz rákeresni. Például rákereshetsz egy mozira, de a moziműsort már nem fogod látni
- ha valamit rosszul írtál, akkor nem fog megjelenni keresési eredmény
- a keresési eredményeket népszerűség alapján fogja megjeleníteni
Jól látszik tehát, hogy az Instagram keresési eredmények a tartalomra fókuszálnak a forrás helyett. Miért van az, hogy csak specifikus hashtag-ekre kereshetsz rá? Mert az Instagram rendszere pontosan azt akarja elérni, hogy beterelődj egy egyirányú utcába, ahol csak görgetsz és görgetsz ugyanolyan témájú posztok között.
Ezért nagyon-nagyon fontos, hogy jó hashtag-eket és kulcsszavakat használj az Instagram posztjaid során, hisz az Instagram ezek alapján fogja a te tartalmadat felhozni egy-egy keresés alkalmával.
#1 Optimalizáld az oldaladat, hogy bekerülj az Ajánlott Keresések közé (Recommendations)
Az Instagram három tényezőt vesz figyelembe, amikor eldönti, hogy milyen eredményeket mutasson meg neked:
- Szöveg egyezés: ez a legfontosabb tényező.
- Múltbeli aktivitásod az oldalon: az Instagram próbálja meghatározni, hogy milyen tartalmak azok, amelyek valószínűleg neked tetszeni fognak az alapján, hogy milyen tevékenységet csináltál az oldalon a múltban.
- Népszerűségjelző: Posztok, hashtag-ek, felhasználók, helyek, melyeknek nagyon sok like-juk van, vagy nagyon sok interakcióval rendelkeznek előrébb fognak kerülni a keresési eredménylistán.
Tehát, ha szeretnéd, hogy jobb helyen szerepeljenek a posztjaid, akkor három fontos dolgot kell megtenned:
- Használj kulcsszavakat a bio részben, a posztok szövegében. Az Instagram bio részben 150 karaktert lehet használni. Itt mindenképpen használj kulcsszavakat, illetve ha helyspecifikus az üzleted, akkor mindenképpen add meg a pontos címedet.
- Olyan tartalmakat készíts, amelyek biztosan érdeklik a célközönségedet.
- Érd el, hogy a célközönséged interakcióba lépjen veled, hogy kommenteljék a posztokat. Nem véletlenül van, hogy úton-útfélen azt hallani, hogy a videók végén mindenki felkér rá, hogy like-old a posztot, vagy írjál hozzászólást. Ha te még ezt eddig nem tetted, itt az ideje, hogy elkezd.
#2 Optimalizád a tartalmadat, hogy felgyere a hashtag keresések során
A hashtag keresés a legjobb módja az Instagramon való keresésnek. Pontosan ezért ez a legjobb mód arra, hogy a saját tartalmadat láthatóvá tedd a szociális háló világában. Használj specifikus és célzott hashtageket, mert csak így fogsz tudni kiemelkedni a tömegből és a célközönséged elé kerülni.
Egy pár jótanács a hashtag generáláshoz:
- Mindig a poszt fő szövegében használj hashtageket, ne pedig a megjegyzések szekcióban, ugyanis a megjegyzésekben használt hashtagek nem befolyásolják a keresési eredményeket.
- Mindig specifikus hashtageket használj, még akkor is, ha így kisebb lesz az elérhető közönséged. Sokkal nagyobb esélye van a posztodnak, hogy megjelenjen, ha specifikus hashtaget használsz, mintha egy nagyon gyakori hashtag-et választanál. A #cakeinpest nagyobb elérést fog kapni, mint a globálisan népszerű #cake.
- Ha szeretnéd az üzleted nevét hashtag-ben használni, előtte mindenképpen nézd meg, hogy nincs-e már valaki, aki használ ugyanilyen hashtag-et.
- Érdemes 4-6 hashtaget használni posztonként. Ha ennél több hashtag-et használsz, akkor nagyon zavarossá válik a poszt és az emberek nem fogják szívesen olvasni.

Fő tanulnivaló
Az Instagram keresést arra találták ki, hogy segítsen az embereknek a tartalmak felfedezésében, nem pedig arra, hogy specifikus posztokra keressenek rá az emberek. Ezt muszáj észben tartani, mikor az Instagramra készítesz tartalmat. De jó hír, hogy a megfelelő technikák alkalmazásával el lehet érni, hogy a posztjaid előrébb kerüljenek, felkerüljenek a Felfedező oldalra, vagy megjelenjenek az Instagram ajánlásai között.
Hajrá!
Ha pedig megakadnál, ne feledd mi a PRIOR csapatánál mindig szívesen segítünk. Vedd fel velünk nyugodtan a kapcsolatot, és megnézzük hogyan tudunk neked segíteni, hogy egy virágzó üzleted lehessen.