Válság van vagy munkaerőhiány? Kevés a pénz, mégsem akar senki úgy dolgozni, ahogy (szerintünk) kéne. Honnan jön ez az általános frusztráció?

Munkámból adódóan sokakkal beszélgetek. Egy igazán mai, egységes kortünet, ami a beszélgetésekből átjön: a munkában aktív X-es korosztály (1980-as évek közepéig születettek) és a náluk idősebbek nagy része szívből gyűlöli a jelenleg digitális boom-ot.

  • Mert fárasztja a rengeteg új eszköz, amit meg kell tanulni és beépíteni a munkába.
  • Mert használja, de nem szereti a social mediát, mert rabolja az időt, és elidegenít.
  • Mert frusztrálja, hogy a munkában ugyan (még) tapasztalatlanabb fiatal generáció, sokkal rutinosabb ezekben az eszközökben.
  • És belátja (jó esetben), hogy a munkájához szüksége van digitális tudásra, és ebben jól jönne a támogatás

Nos, hát most van itt újra az őszinteség ideje: én is X-es vagyok…-)))

Ez azért olyan sokakat nem lep meg, azt hiszem. A fent felsoroltak engem is érintenek, ráadásul egy olyan tevékenységi körben vagyok aktív, ami rendkívül rapid módon fejlődik.

Nem mondom, hogy ez mindig komfortos volt, de sok munkával és némi önismerettel megfűszerezve perspektívát váltottam. Merthogy a helyzeten nem tudok változtatni, viszont ha azzal foglalkozom amin viszont igen, akkor jó eséllyel hatékonyabb leszek a munkámban.

Az alábbiak az én saját üzleti kommunikációs szabályaim, magamra vonatkozóan. Talán hasznos kapaszkodó lehet:

  • Life long learning – ezzel fontos megbarátkozni – életünk végéig tanulunk. Én is minden második hónapban valami továbbképzésen ülök. De milyen jó, hogy ehhez már nem kell olyan sokat utazni, és egyébként rengeteg inspiráció nyerhető belőle.
  • Social media – olyan, amilyen – ebbe ne is menjünk bele. Én a transzparenciát és az őszinteséget választottam. Nyilván módjával a nyíltság mélységét tekintve, de ha őszintén képviseli az ember, amiben hisz, automatikusan olyan emberek fognak hozzá kapcsolódni, akikkel működik az üzleti kémia. Kipóbáltam: működik! Kicsi bátorság kell az első lépshez, de megéri.
  • Nem ciki specialitáshoz fordulni az olyan részterületeken, amihez nem feltétlen mi értünk a legjobban. Sőt! Ez a leghatékonyabb munkakapcsolatok alapja. Jah, és hogy az a specialista épp, hogy most került ki az iskolapadból? Hát istenem…viszont egy tapasztaltabb szakember (ez a pc szó az X-eskre=rám) vélhetően egy tágabb kontextusba tudja helyezni az egyes módszereket.

Na ebben vagyunk mi jók! Szerintem 😊

Szóval tanuljunk egymástól, tanuljunk folyamatosan és maradjunk nyitottak a világra.

Ez volt a ma bölcsesség 😊 #coelhobyprior

Ha megakadtál valamiben technikailag, vagy úgy érzed jól jönne, ha valaki rendbe szedné az online jelenléted – fordulj hozzánk bizalommal. Egyéni konzultáción és mentor programunkon is szeretettel várunk.

Megtalálsz minet az info@priorpr.hu email címen, vagy telefonon a 20 427 92 17-es számon.

Megosztás
Megosztás

INGYENES

Csatlakozz zártkörű digitális útkereső csoportunkhoz

Várlak szeretettel zártkörű csoportunkban, ahol együtt építjük a sikert és inspiráljuk egymást!