Avagy hogyan hat az egyenjogúsűgra a női vállalkozói klubok virágzása
Érzem, hogy darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával…
Egyrészt erről mindenkinek van véleménye, másrészt a női vezetők témakör legalább annyira megosztó, mint hogy nő-e a nő gyerek nélkül. Na ugye, hogy lehet ezt még fokozni…-)
Hisz mennyivel kényelmesebb azt gondolni, hogy már egyenjogúság van, minden rendben, nincs itt semmi látnivaló! Pedig….
Ehhez hozok most egy marketinges nézőpontot.
Ne aggódjatok, nem fogok szociológiai fejtegetésekbe bocsájtkozni, mindössze annak okán járom körbe egy kicsit a témát, hogy kontextusba helyezzem a gombamódra szaporodó női vállalkozói közösségek miértjét.

Merthogy ez a jelenség egy olyan marketing termék, ami szerintem káros.
Bammm…sejtem, hogy ezzel a kijelentéssel nem leszek népszerű, mégis ez a személyes és a szakmai meggyőződésem is. Mondom ezt úgy, hogy én is tagja vagyok többnek is. De most nem is az a kérdés hogy jó dolog ez az ilyesfajta csoportosulás, hanem hogy hogyan hat az emancipációs törekvésekre a szeparálódás.
Marketing szakemberként pontosan értem azt is miért jó speciálisan, adott célcsoportra szabott szolgáltatásokat megfogalmazni, és eljuttatni azokat a targetált piacra.
Nőként pedig tisztában vagyok azzal is, hogy van még bőven kmegküzdeni való ebben a patriarchális társadalomban, amiben sokat segít a fent emlegetett sisterhood jelenség. Mi nők jóval nyitottabbak, érzékenyebbek és fogékonyabbak vagyunk a komplex, előremutató üzenetek befogadására. Ez pedig kiváló táptalaj az erre épülő vállalkozások eladásainak maximalizálásához.
És nincs is azzal semmi baj, ha valaki erre üzletet húz fel. Mert nem bűn sikeres üzleti modellt felépíteni egy létező, nagy számosságú piacra, sőt!
Én azt mondom, hogy az egyre erőteljesebb, kizárólag női csoportosulások viszont károsak a nyilvánvalóan meglévő üvegplafon megszüntetésére nézve.
Hogy miért gondolom így?
Mert a női vállalkozásokat és vezetőket természetszerűleg lenne szükséges azonos polcra helyezni, a férfiakkal. Miért van egyáltalán olyan címke, hogy “női vállalkozás…”?
Költői a kérdés, nyilván a becélozható kategorizálás végett. Ezzel a ténnyel sincs baj, csak értsük! Én már csak ilyen megértés fókuszú vagyok….
Szerintem sikeres vállalkozás és tevékenységi kör van. Meg sikertelen. Nem női, vagy férfi.
Monjuk már a gimiben azt mondták rám, hogy olyan igazság bajnoka típus vagyok….nyilván nem véletlenül. Mert én őszintén úgy gondolom, hogy férfi és nő egyenrangú. Nemcsak egyenjogú, meg nem egyforma, hanem minden kétséget kizáróan egyenrangú!
Mert a férfi dinamika is mást tesz hozzá egy üzlethez, meg a női is. A kettő kiegészíti egymást és új szintre emelheti, ha természetesnek vesszük azt az alapvetést, hogy mindenki lehet ugyanolyan kompetens adott dologban, a lényeg a hozzáértés.
Ez ugyanaz a kérdés, mint a manager és a leader típusú vezetők kérdésköre.: indegyikre szükség van, mindegyik mást tud, egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, viszont együttműködve megsokszorozzák a sikert.
Hölgyeim, ne zárjuk ki a férfiakat!
Ne tegyünk fel szemellenzőt azzal, hogy csak női közegekben mozgunk, vagy felveszünk valamilyen hős, vagy épp áldozati szerepet.
Kicsit olyan ez, mint a mee too, ami önmagában üdvözlendő és előremutató mozgalom, de túltolva könnyen lesz kontraproduktív.
Na így vagyok én a női vállalkozói klubokkal. Számomra mesterséges.
Nem természetes közeg az, ahol az egyiket felet akár pozitívan, de diszkrimináljuk.
Alkossunk inkább együtt csodákat, mert alapvetően ez lenne az emancipáció lényege.
Ettől lesz jó, a nőknek és férfiaknak egyaránt, nem attól, ha buborékokban kezdünk működni.

Emiatt a meggyőződésem miatt lett a PRIOR Útkereső Közössége tudatosan “vegyes csoport”.
Úgy hozta az élet – vagy inkább a saját döntéseim – hogy a mentoráltjaim, hallgatóim, ügyfeleim,workshop résztvevőim között szinte fele-fele arányban voltak mindig a férfiak és a nők.
Ezért is hiszek ilyen mély meggyőződéssel a férfi és női dinamika teremtő erejében, üzleti értelemben is. Mert tapasztalom nap, mint nap.

Törekedjünk minél diverzebb működésre, mert ettől lesz valódi.
Van épp elég dolog az életben, ahol szét vannak szakítva oldalak – a felelős cégvezetés ne legyen ilyen.
Inkább kommunikáljunk egymással jól és osszunk meg eltérő perspektívákat, tisztelettel és elismeréssel egymás felé.
Ha pedig olvasnál tőlem több inspirációs anyagot, gyere az Útkeresők közösségbe – heti/kétheti rendszerességgel érkezem magazinszerű formában motiváló anyagokkal, szerte a világból.