#1 Legjobb hosszú távú tipp egy jól működő Facebook hirdetési stratégiához

Az internet világában rengeteg ötlet, tanács, stratégiai útmutató fellelhető azzal kapcsolatban, hogy mi a legjobb módja annak, hogy egy Facebook hirdetés sikeres legyen. De valahogy mindig mindegyik a “hamar-gyorsan oldjuk meg valahogy” kategóriába sorolható. 

Mi, a PRIOR-nál másképp gondolkodunk a Facebook hirdetésekről. A hamar-gyorsan hozzáállás helyett a jövőbe tekintő, stratégiai hozzáállásban hiszünk. 

Ugyanis a mi tapasztalatunk azt mutatja, hogy ha több szemszögből közelítjük meg a dolgokat, akkor (főleg bizonyos üzletágak esetében) sokkal jobb eredményeket lehet elérni. A mostani blogbejegyzésben ezt a témát fogjuk körbejárni.

A Facebook hirdetésekre nem hosszú távú megoldásként szoktak gondolni az emberek. A legtöbben, akik hirdetnek Facebookon gyorsan szeretnének eladásokat látni, és tömegével szeretnének feliratkozókat az oldalra… méghozzá MA. 

Nem sokan gondolkodnak el azon, hogy “Vajon hogyan tudnám úgy csinálni a dolgokat, hogy aztán azok tényleg a segítségemre legyenek fél vagy egy éven belül is?” 

Pedig ha egy hirdetési kampány felállítása során 12 hónappal előre tudsz gondolkozni, akkor biztos lehetsz benne, hogy az átfogóan tervező hozzáállás elképesztő mértékben hasznára lesz majd a vállalkozásodnak.

Kik számára hasznos a hosszú távú stratégia?

Főként olyan cégek számára, akiknek a vállalkozása szakmai tudást igényel. Ebbe a kategóriába a legtöbb szolgáltatással foglalkozó vállalkozás beleesik.

Miért nekik a leghasznosabb? Mert az emberek érdemi szaktudással rendelkező emberekkel szeretnének együtt dolgozni.

A legjobb kampány: a mindig jelenlévő tartalom

Két fő összetevője van egy mindig jelenlévő Facebook hirdetési kampánynak:

  1. A hirdetéseidnek folyamatosan fel kell jönnie a megfelelő potenciális vásárlók előtt
  2. A hirdetéseidnek értéket kell képviselniük a potenciális vásárlód felé.

Gondolj csak bele, ha a te személyes Facebook oldaladon látsz egy fogászati hirdetést, aztán fél évig semmit sem hallasz erről a cégről, akkor gyakorlatilag az első hirdetés kidobott pénz volt, hiszen te már meg is feledkeztél arról a fogászati rendelőről, hiába fáj most éppen a fogad,  igaz?

Minél drágább a szolgáltatás, amit nyújtasz, annál nagyobb szükség van arra, hogy a potenciális ügyfeleid halljanak rólad és a tartalmaidon keresztül elkezdjenek bízni a szaktudásodban és bizalommal forduljanak feléd. Ehhez viszont állandó jelenlétre van szükség a te oldaladról.

Tegyük fel, hogy egy fogászati klinikád van. A szájápolással, szájhigiéniával kapcsolatos tartalmaidra szeretnéd feliratkoztatni az embereket, hogy megalapozd az emberekben: a Te klinikád az egyetlen logikus választás, amikor fogorvost keresnek maguknak. 

Azért fognak Téged választani, mert a hirdetéseidből és a megosztott tartalmaidból már tudják, hogy megvan a szakértelmed és a klinikádtól a lehető legjobb eredményeket várhatják.

Hogyan kezdj hozzá egy mindig jelenlévő Facebook kampányhoz?

A kampány felállításánál több dologra is figyelni kell és többféle hirdetés tipust kell majd használnod. Lássuk melyek ezek

  1. Megfelelő célközönség

Egy ilyen kampánynál fontos, hogy olyan specifikus legyél a célközönséget illetően, amilyen csak tudsz lenni. Az e-mail listád egy remek kiindulópont. Az e-mail listádon szereplő emberek, már vásároltak nálad, már tudják ki vagy, nekik már bizonyítottál. Illetve azt is tudod, hogy érdekli őket az, amit te tudsz nyújtani. Az ő szemük elé szeretnéd újra és újra és újra és újra kitenni a tartalmadat. 

Ha nincs e-mail listád, akkor nézd meg, hogy kik azok, akik már megnézték és kedvelték a videóidat, vagy tagjai a facebook csoportodnak. De ha egy helyi vállalkozásod van, akkor az egész helyre vonatkoztatva is indíthatsz egy ilyen kampányt.

Fontos, hogy aztán ezeknek az embereknek folyamatosan ott legyél a radarján. Hiszen nem tudhatod, hogy mikor fognak majd aztán tényleg hozzád fordulni. Lehet már jövő héten, de az is lehet, hogy csak 2 év múlva. Jelenleg csak annyit tudsz róluk, hogy érdekli őket az, amit te tudsz nyújtani. S minél többet kapnak belőled, annál nagyobb eséllyel fognak majd vásárolni is tőled. 

  1. Szaktudás villantás

Muszáj megmutatnod, hogy érted a dolgodat. A mai világban erre a legjobb megoldás a videó. Az emberek imádják a videós tartalmakat. De természetesen a blogposztok is nagyon hasznosak és sokszor több infót át lehet adni írásban, mint videón keresztül. 

Arra nagyon oda kell figyelned, hogy tényleg hasznos tanácsokat ossz meg azokkal, akiket a célközönségednek választottál. Ugyanis a bizalomépítés itt kezdődik el. Ha olyan tanácsot adsz, ami gyakorlatias és hasznos az olvasóid azt fogják gondolni: “Ó, ezt javasolták, megcsináltam, s működik… kíváncsi vagyok mit mondanak legközelebb.” 

  1. Mutatsd meg az embereknek, hogy képes vagy jó eredményeket elérni

A következő hirdetés típus, amit bele kell csempészni a kampányodba a “jó eredmények” hirdetés. Bizony. Meg kell mutatnod az embereknek, hogy képes vagy jó eredményeket elérni. Az emberek szeretnek megbizonyosdoni róla, hogy nem csak azt mondod, hogy jó vagy, hanem már másoknak is tudtál segíteni, akinek pont az volt a problémájuk, mint amivel ők is jelen pillanatban küszködnek. 

Erre nagyon jó az, ha tudsz kérni meglévő ügyfelektől írásos vagy videós beszámolót arról, hogy milyen tapasztalataik vannak veled vagy a cégeddel kapcsolatban. Vagy bemutatni a munkásságodat slideshow formátumban, ezek mind nagyon jól működnek.

  1. Kérd fel őket a vásárlásra

És igen… egyszer eljön ennek is az ideje. Rá kell szánniuk magukat a következő lépésre és vásárolniuk kell tőled. Ne légy szégyenlős! 🙂 

Összegezve, hogy melyik hirdetés típusból mennyit használj:

3 – 4 db tartalmi hirdetés

3 – 4 db Már meglévő vevők beszámolójára alapuló hirdetés

1 Vásárlásra felhívó hirdetés

Hajrá! 

Ha pedig megakadnál, a PRIOR-ra mindig számíthatsz bármilyen szakmai segítségre is legyen szükséged. Tudod, nálunk Te vagy a prioritás. 🙂

Tanulj meg grafikus nélkül marketing tartalmat tervezni!

Töltsd le az ingyenes útmutatónkat.