Azt gondolom, olyan világban élünk, ahol gyakran az a szabály érvényesül: a kevesebb több!

Ezért én úgy gondolom, ha már csináljuk, csak jót érdemes csinálni, vagy inkább semmit. Úgy érzékelem a világ tele van audió-vizuális zajjal, és ha már pár másodpercre elnyertük a közönség figyelmét ebben a zűrzavarban, akkor érdemes rögtön jó benyomást kelteni, nem pedig zavarót, unalmasat, vagy azt, hogy amit mutatunk-képviselünk magunkról vagy a termékünkrő az amatőr (módon van tálalva).

Sokéves színpadi, tv-s és showbiznisz tapasztalattal a hátam mögött, kreatív tanácsadóként abban támogatom ügyfeleinket, hogy néhány egyszerű, de nagyszerű szabályt, szokást betartva emeljék digitális megjelenésük fényét, illetve imidzsüket stílusosan képviselhessék a modern világban.

Egy jó online megjelenés már fél siker, de anélkül lehet, hogy sok mindenről lemarad az ember. Van egy jó mondás is, ami ennek kapcsán eszembe jut:  “Nem a ruha teszi az embert…”  vagy “Az ész a fontos nem a haj” – és mégis mindenki márkás ruhákat vesz ha megteheti, vagy abban szeretné láttatni magát, illetve fodrászhoz jár… – elgondolkodtató!

A fentiekben említett színpadi gyakorlatomnak köszönhetően az én szemem már komplexen lát: egy-egy beállítás során én már azt is látom, hogy fog mutatni az adott tartalom egy kameraképen, mik azok a kritériumok, amelyenek fontos, hogy megfeleljen. Ne lógjon be, vagy éppen ki semmi, ne legyen túl mély vagy éppen túl zsúfolt a háttér, szép legyen a felvételen lévő képe, legyen! hangja, ne zúgjon semmi a háttérben, hova nézzen a tekintetével az alany.

A legfontosabb feladat tehát az, hogy tudjuk hova gyártjuk az adott tartalmat.

A facebook hírfolyamába vagy éppen egy insta storyhoz? Rögötön nem mindegy, hogy álló vagy fekvő képben gondokozunk, ahogy az sem, hogy milyen hosszú anyagot készítünk.

Egy insta story-ba fel lehet tölteni viszonylag hosszú videós anyagot is, de egyrészt darabolni fogja, másrészt el is tűnik 24 óra múlva.

Itt merül fel a kérdés, hogy mennyi energiát érdemes ölni egy-egy anyag elkészítésébe, amit CSAK storyba szánunk? Segítek: nem sokat.

Viszont, ha van egy céges youtube csatornánk, netalántán saját honlapunk is – ahová szintén ajánlott egy felhő alapú tárhelyről belinkelni a tartalmat, hogy ne a saját webtárhelyünk fogyjon – akkor már érdemes egy átgondolt, arculatra szabott reklámfilmekben, mozgó képes klippekben gondolkodni. Hiszen ezek hosszú távon kommunikálnak majd rólunk.

A két kulcskifejezés:

  • céges arculatra szabott, átgondolt
  • saját Youtube csatorna és/vagy weboldal

Természetesen ezeket a komplex videókat lehet social media kommunikációra alkalmas klippekké is “darabolni”. Egy színvonalasan leforgatott, minőségi hanggal felvett képanyagot lehet “butítani” az aktuális célnak megfeleően, de fordítva sosem.

Fontos szabály: mindig a nagy felől megyünk a kisebb irányába.

Social media komunikációra alkalmas lehet egy-egy telefonos felvétel ad hoc jelleggel, de ha hosszú távú márkastratégiát építünk, magas színvonalú vendégkört célzunk, fontos adnunk magunkra. Úgy ahogy a ruha esetében is…mert ugyan nem a ruha teszi az embert, de a beltartalmat igenis erősíti (és minősíti is) a megjelenés.

Mi a PRIOR-nál ebben hiszünk. A minőségi és átgondolt tartalomgyártásban, melyet megfelelő előkészítéssel multifunkcinálisan lehet majd hosszú távon is reklámcélokra használni.

Ebben tudunk segíteni, a célnak megfelelő kreatív koncepció kialakításában, az átgondolt dramaturgiában, a “hogyan csináljuk, hogy ezt és ezt érjük el” kérdésben. Ha ezzel megvagyunk, már “csak” meg kell valósítani: de higyjétek el, ez már a legegyszerűbb része.

Érdekes és folyamatosan változó világban élünk, mel a videós tartalmak felé száguld! Tartsatok velünk és forduljatok hozzánk bizalommal filmes ügyeitekben is.

Hogy a kevesebb, több legyen!

Találd meg a hatékony #hashtageket vállalkozásodhoz

Töltsd le az ingyenes útmutatónkat.