A TikTok hódítása. Kell ez nekünk?

Minek kell még egy social csatonra?

Hamar beszippant minket az online világ, de ez nem feltétlen rossz dolog. Nyilván nem a legjobb, ha a nap 24 órájában a telefont nyomkodjuk, de ha ügyesen használjuk és kiszűrjük a számunkra érdekes tartalmakat, akkor nagyon jó dolgokra bukkanhatunk. Ez tapasztalat.

Az embereknek kell a social kontakt….és ha azt nem kapják meg személyesen, akkor megkeresik online. Ezért is növekednek ekkora volumenben a social csatornák, köztük természetesen a TikTok is….mert, aki használja, szereti…aki meg nem, ő szeretné, ha használná. 

Téveszme, hogy arról szól a csatorna, hogy mindenki adott zenére adott koreográfiát táncol vagy csak zenére tátog….a folyamatos használattól az algoritmus olyan tartalmakat dob majd fel nekünk, amelyek valójában érdekelnek minket és akár edukáló jellegűek is lehetnek.

TikTok az új social nagyágyú

A TikTok, mint közösségi csatorna 2016-óta létezik. Bár az évek során folyamatosan bővült a felhasználói köre, a legerőteljesebben a pandémia lezárásai alatt robbant be a köztudatba.  Ezt bizonyítja az is, hogy 2020-ban a TikTok volt a világon legtöbbet letöltött alkalmazás, maga mögé sorolva ezzel a Facebookot és az Instagramot is. 

A kínai app csaknem az egyetlen olyan jelentős közösségi média platform, amely nem a Facebook tulajdonában van. Ezzel olyan előnyökre tehet szert, mint például a zavartalan működés a többi csatorna szerverhibás leállása idején…

Az algoritmus

Saját tapasztalatból mondhatom, hogy az appon szinte órákat lehet úgy eltölteni, hogy észre sem vesszük (nézőpont kérdése, hogy ez jó vagy rossz dolog). Mindez a hatékonyan kialakított algoritmusnak köszönhető, hiszen folyamatosan olyan tartalmakat mutat meg a felhasználóknak a For You Page-en, amelyek az esetek kb. 90%-ában kíváncsi. 

A maradék kb. 10%-ot pedig az újszerű tartalmak töltik ki, amelyeknek a rendszer megadja a lehetőséget arra, hogy terjedjen a felhasználók körében. Minden videósnak az a célja, hogy a For You-ban végezze. Onnan pedig már vírusszerűen terjednek a videók tovább a kapott reakciók alapján.

Ami azonban eltérő a többi social csatornához képest, hogy a feltöltött max. 3 perces videóknak nincs time kódja, tehát nem jelenítik meg a feltöltés idejét. Ezt azért fontos megjegyezni, mert egy videó hónapokkal később is elindulhat a népszerűség útján, ezért nem érdemes letörölni az olyan tartalmakat, amelyek nem kapnak kellő figyelmet közvetlen a feltöltést követően.

A korosztály

Szerintem nem meglepő, ha azt mondom, hogy az alkalmazás leginkább a fiatalság körében elterjedt. Ha generációkra kellene szűkítenem, akkor úgy kategorizálnám, hogy a Z generáció tagjai a fő felhasználók, őket pedig az Y generáció tagjai követik. Tehát röviden és tömören a 16-30 éves korosztály a fő célcsoport.

Marketing

Ha már social csatornánál tartunk, akkor megfogalmazódik a kérdés, hogy érdemes-e ott is hirdetni?

Nos…véleményem és saját tapasztalatom szerint a direkt fizetett hirdetés nem a legmegfelelőbb módja a TikTok-on való értékesítésnek ( hamar átugorják az emberek és tiltják is a felhasználót..). Organikus tartalmakkal viszont sokkal emberbarátibbá válik a történet …és így is lehet jól csinálni. SŐT! A probléma az, hogy organikus elérésre alapozni elég időigényes feladat… valami egyedit es/vagy szokatlant kell mutatni a közönségnek, ami felkelti és meg is ragadja az érdeklődésüket.

Hadd szemléltessem kicsit az „egyedi és szokatlan” megközelítést:

Van egy amerikai kis ruhabolt, ami mindig szembe jön velem a TikTok-on…. @jjs_fashion néven futnak.

A stratégiájuk konkrétan arra alapul, hogy milyen jól néz ki a főnök …. Nem bonyolítják túl a videókat.. sokszor csak a felvett hangokra tátognak vagy táncolnak az üzletben, de mégis olyan jól csinálják, hogy már 2 millió feletti követőbázisuk van (ami folyamatosan növekszik) és saját #HOTBOSS márkanevet hoztak létre. 

Ebből kiindulva azt tudom javasolni, hogy ha van elég időd és egyedi ötleteid, akkor mindenképpen gondolkodj el egy TikTok profilon, mert konkrétan a semmiből jöhet a siker.

A TikTok-on való értékesítésnek van azonban egy másik jól bevált módszere is…a szponzoráció. 

Vannak nekünk itthon felkapott TikTok influencereink, akik követőszámukból adódóan már megkapták a kis kék pipát a Ami azonban eddig eltérő a többi social csatornához képest, hogy a feltöltött max. 3 perces videóknak a For You Page-en nem jelenítik meg a time kódját. Ezt azért fontos megjegyezni, mert egy videó hónapokkal később is elindulhat a népszerűség útján, ezért nem érdemes letörölni az olyan tartalmakat, amelyek nem kapnak kellő figyelmet közvetlen a feltöltést követően.

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel is:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email