A pandémia előtti időszakban az emberek jobban szerettek fizikailag boltba menni és körülnézni. Ez mára megváltozott. A jelenlegi helyzetben sok kreativitást igényel, hogy a boltodba csaogasd az embereket. Az alábbiakban megosztunk veletek pár tuti vevőcsalogató tippet, hogy a lehető legtöbb látogatóitok legyenek.
Boltlátogatási trendek
A Forrester magazin felmérése szerint az amerikai vásárlók 40%-a, saját bevallása szerint már nem élvezi annyira a bolti vásárlásokat, mint amennyire a pandémia előtt. Egy átlag olvasónak ez csak egy egyszerű adat lehetne. De valaki, aki marketing szemszögből közelíti meg ezt az adatot, rögtön levonja majd a következtetést: eljött az ideje, hogy újragondoljuk a vásárlói élményt, mind az online, mind a helyi üzletek esetében is.
Kiskereskedelmi üzletek forgalmának sikere a disztribúción áll vagy bukik
Ha az üzleted forgalmát első körben a fizikai vásárlók jelentik vagy jelentették a múltban, akkor elkerülhetetlen, hogy növeld a marketing aktivitásodat. Miért? Mert az üzletekben létrejövő eladások valójában nem szólnak másról, minthogy kapcsolatot teremtesz a vevő és a terméked között. Gyakorlatilag te helyezed elérhető közelségbe a vevők számára a termékeket.
Dolgozd össze az online és az offline marketing stratégiádat!
A pandémia előtt a legtöbb helyi cég különválasztotta az online és az offline marketingjét. De napjainkban egy új marketing hozzáállás kezd végigsöpörni a világon, s azt látjuk, hogy az összevont, kombinált marketingstratégia kezdi átvenni a vezetést.
Most nézzünk pár kreatív módot arra, hogy minél több látogatót tudj az üzletedbe csalogatni.
- Igazodj a trendekhez!
A legtöbb helyi kisvállalkozás arra panaszkodik, hogy a vásárlóik bejönnek a boltba körbenézni, de aztán online veszik meg a dolgokat. Fordítsd ezt az előnyödre!
TIPP:
Ahelyett, hogy harcba mennél az online vásárlás világával, inkább alakítsd át az üzletedet és válj online bolttá, akinek van fizikai boltja IS! A fizikailag látogatható boltodat tedd egy fantasztikus vásárlói élménnyé, ahol az emberek nézelődhetnek, ötleteket gyűjthetnek, jól érezhetik magukat, de mindeközben folyamatosan látják az online elérhetőségedet, ahonnan aztán otthonról pár kattintással megvásárolhatják a termékeidet.
Lehet hogy ez fizikálisan kisebb alapterületen vagy kevesebb (vagy más feladatkörű) személyzettel is megvalósítható – így máris behoztad a keletkező fejlesztési szükség árát a másik oldalon.
- Szervezz offline eseményeket a bolton belül! Újra itt a vevő és közönségtalálkozók kora!
Az emberek imádják a különleges eseményeket. Próbálj meg kitalálni olyan üzletspecifikus eseményeket, amelyek a te tevékenységedhez szorosan kapcsolódnak.
Egy pesti ruhabolt például nagy népszerűségre tett szert, amikor bejelentette, hogy szombaton cserebere napot tart, amikor mindenki hozhatta a saját megunt ruháját, s másokéból választhatott magának. Ezzel a közösségedet és az image-edet is építed – 2:1 marketing!
- Hozz létre törzsvásárlói kedvezményeket!
A törzsvásárlói kedvezmények nagyon népszerűek.Supershop, hűségprogramok stb….
Az emberek szeretik megjutalmazva érezni magukat, legyen az akár csak 5% kedvezmény, vagy valami plusz szolgáltatás VIP vásárlóknak – a kutatások kimutatták, hogy az emberek sokkal szívesebben vásárolnak olyan helyeken, ahol úgy érzik megbecsülik őket.
- Találj ki exkluzív kedvezményeket!
Most komolyan? Ez a tanács? És igen! Ez a tanács. 🙂
Nem szabad lebecsülni az ilyen hétköznapi gesztusokat. Egyik nap pl. egy kedves ismerősöm megszólított az utcán, hogy a lányának jött egy exkluzív kupon, ami csak egy hétig érvényes és most síelni van a lánya, szóval nekem adná. Egy olyan boltba szólt a kupon, ahol én eddig még soha nem vásároltam, de hallottam már róla és most 30% árengedmény volt a kupon mindenki számára, aki felmutatta a kupont, úgyhogy elmentem… mint mondtam, ne becsüld le az exkluzív ajánlatok erejét!
Az emberek szeretik különlegesnek érezni magukat – mert egyébként azok is, minden vendég különleges 🙂
- Küldj ajándékutalványokat postai úton!
Az előbbi példa alapján azt hiszem nem szükséges magyarázni, mennyire hatásos a postai úton kiküldött kupon. Személyes, bájosan régimódi és hatékony!
- Használd az online marketing erejét!
Hívd segítségül az online adatbázisodat és küldj ki e-mailben értesítőt a különleges akciókról, árengedményekről, különleges termékekről. Ha még nincs adatbázisod, fontos hogy mielőbb kezdd el építeni.
- Tedd a vevőid számára varázslatossá az üzletedben töltött időt!
Magyarországon a bolti éléménykultúra még csak gyerekcipőben jár, viszont ezen a téren érdemes tanulni a nyugati országoktól. S azok, akik elsőnek vezetnek be valamit,jelentős versenyelőnyre tesznek szert.
Mikor az angliai Cambridgben éltem, szó szerint leesett az állam attól, hogy mennyi figyelmet szentelnek már a kirakatok megtervezésére is. Külön munkakör volt a bolti kirakattervező. Minden szín illet minden színhez. A boltban elhelyezett díszeknek megvolt a céljuk és tudatosan voltak elhelyezve. Az falon a díszóra mutatói mindig 10:10 percet mutattak, mert akkor úgy nézett ki az óra, mintha mosolyogna, s ez tudat alatt jó érzést kelt az emberekben, s minél inkább élvezik az emberek az ottlétet a boltban, annál biztosabb, hogy vásárolni fognak.
Egy híres cambridgei csokibolt a Chocolate Chocolate például úgy csalogatta be a látogatókat a boltba, hogy közvetlenül az ajtó mellé tette a díjnyertes forró csoki gépet, amiből áradt az ellenállhatatlan csokiillat, s a járókelők nagy százaléka nem is bírt ellenállni a kísértésnek.
Egy tökéletes bolti élmény megtervezése nem egyszerű feladat, és legtöbbször szakavatott marketingesek végzik a munkát, de ha épp nem tudod magadnak megengedni, hogy profi szakemberekkel dolgozz, akkor te magad is inspirálódhatsz abból, ahogy mások csinálják. Inspirálódásra fantasztikus a Pinterest és az Instagram is – ha az online eszközöknél maradunk. Ha pedig úgy érzed, hogy profi segítségre lenne szükséged, akkor ne feledd, mi a PRIOR-nál mindig itt vagyunk, hogy segítsünk neked, ha ötletekre van szükséged.
Mert tudod, egy 3. külső szem elengedhetetlen a tisztán látáshoz.
Hajrá!